Tretja triada

Tretja triada

travnik

  • travniki v TNP: Stara Fužina - planina Vogar ali Voje, Pokljuka - Uskovnica, Zgornja Radovna, Vrata, Trenta
  • maj- september
  • šolski dan
  • 8. in 9. razred

 

KONTAKT:

MAJA FAJDIGA KOMAR
 

Tel:

+386 (0)4 5780 242
E-mail: maja.fajdiga-komar@tnp.gov.si

 

Cilji:

8.razred:

  • Učenci spoznajo, kaj je življenjska pestrost in jo primerjajo na različnih travnikih.
  • Ugotavljajo, kaj jo zmanjšuje.
  • Ugotavljajo pozitivne in negativne posledice delovanja človeka.
  • Razumejo, da meja med naravnimi in antropogenimi sistemi ni ostra. Spoznajo pomen varstva narave, ogroženih vrst in habitatov.

9. razred:

  • Učenci spoznajo podnebje in rastlinstvo v alpskih pokrajinah, značilnosti pokrajine in pogoje za življenje ljudi v TNP.
  • Spoznajo kaj je narodni park in kaj sonaravno gospodarjenje.
  • Spoznajo planinsko pašništvo nekoč in danes.
  • Seznanijo se z ekološkimi problemi in problemi varstva naravne in kulturne dediščine v TNP.

Navezuje se na predmete biologija, geografija, športna vzgoja.

Potek aktivnosti

Aktivnost poteka kot vodena tura s postanki za izobraževalne dejavnosti.


Razložimo kaj je narodni park, na kratko predstavimo TNP in pravila obnašanja v njem.

 

  • Učenci primerjajo travnike v nižini s tistimi v gorah.
  • Z ogledom različnih tipov travnikov ugotavljajo razlike med njimi: intenzivno izkoriščan - gnojeni in večkrat pokošeni travnik, ekstenzivni travnik, suhi travnik, pašnik.
  • Razložimo jim, da večina travnikov obstaja zaradi delovanja človeka - košnje ali paše živine.
  • Pomen travnikov za preživetje ljudi v TNP nekoč in danes.
  • Sonaravno gospodarjenje.
  • Razložimo pomen tradicionalnega kmetijstva za ohranjanje pokrajine.
  • Spoznajo, da je živinoreja pomembna kmetijska panoga v alpskem svetu.
  • Spoznajo grbinaste travnike in njihov pomen.
  • Življenjska pestrost na različnih travnikih.
  • Med potjo se ustavimo ob dveh različnih travnikih in učenci na vsakem ugotavljajo, koliko različnih vrst rastlin najdejo. Primerjajo rezultate in skupaj se pogovorimo o njihovih ugotovitvah.
  • Ogled planine – posegi človeka, ohranjanje arhitekture, namembnost planine.
  • Spoznajo, da je ob stajah značilno nitrofilno rastlinstvo.