Živalski svet

Živalski svet

Triglavskega narodnega parka

V Triglavskem narodnem parku v različnih življenjskih okoljih živi okoli 7000 vrst živali. Verjetno večina najprej pomisli na spretne gorske plezalce, mogočnega orla, nižje v gozdovih na srnjad ter seveda vsaj v bohinjskih in primorskih krajih tudi na medveda. Na delavnicah, ki so opisane v tem delu, bodo učenci spoznali najbolj značilne predstavnike živalskega kraljestva.
  • učilnica, center TNP ali teren
  • celo leto
  • 2 - 4   šolske ure
  • 1. do 7. razred
  • 2.5 € na učenca

 

KONTAKT:

MAJA FAJDIGA KOMAR
 

Tel:

+386 (0)4 5780 242
E-mail: maja.fajdiga-komar@tnp.gov.si

 

Cijli:

  • učenci prepoznavajo različna življenjska okolja v TNP in bitja, ki v njih živijo
  • učenci spoznavajo raznovrstnost živega in medsebojno odvisnost
  • učenci spoznavajo značilne vrste živali v TNP
  • učenci spoznavajo pomen ohranjanja biotske pestrosti

Vsebine se navezujejo na naravoslovje in tehniko, naravoslovje, geografijo, biologijo.

Aktivnosti so prilagojene starosti otrok.

 

Veliko živalskih vrst živi skrito življenje zaradi svoje majhnosti ali življenjskega okolja - v vodah, na gozdnih tleh ali skrito nekje na drevesih in v drugem rastlinstvu. Posebni so organizmi, ki živijo v kraških jamah in tudi take imamo znotraj našega narodnega parka. Skrite drobne živali učenci spoznavajo pri delavnicah o vodi, gozdu in travniku.

Delavnice:

Sledi živali

  • po dogovoru (v učilnici ali na terenu)
  • celo leto (najprimerneje od oktobra do aprila)
  • 2 - 4 šolske ure
  • 2. do 7. razred

 

Živalstvo Triglavskega narodnega parka je zelo bogato, saj najdemo v vodah in na kopnem množico živalskih vrst od mikroskopsko majhnih bitij do razmeroma velikih sesalcev. Na delavnici bomo spoznavali tiste večje, ki za sabo pustijo sledi. Človek ima preslabo razvito čutilo za voh, da bi si lahko pri sledenju živali pomagal z njim, tako kot si nekatere druge vrste. Lahko pa si pomagamo s sledovi, ki jih živali pustijo v blatnih gozdnih tleh, na snegu ali ob mlakah. Marsikaj zanimivega nam povedo tudi druge sledi kot so sledi hranjenja, iztrebki, dlaka, perje in podobno. 

Kateri znaki nam lahko pričajo o prisotnosti živali v našem okolju? Če se jih naučimo brati, lahko izvemo marsikaj zanimivega o dogajanju v gozdu in uganemo, kdo se je sprehajal na poti pred nami.

Cilji

  • učenci spoznajo različne živalske vrste
  • učenci spoznajo različne odtise oziroma stopinje živali
  • učenci spoznajo prehranjevalne navade živali
  • učenci se seznanijo z načinom gibanja različnih živalskih vrst
  • učenci spoznajo poznajo, da poleg odtisov živali v naravi puščajo tudi druge sledi
  • učenci spoznajo pomen biodiverzitete

Vsebine se navezujejo na spoznavanje okoljanaravoslovje in tehnika ter naravoslovje.

Aktivnosti so prilagojene starosti otrok.

Potek aktivnosti

  • Pri izvajanju delavnice si na ponjavi ogledamo narisane sledi najrazličnejših živali. S pomočjo preprostega slikovnega ključa ugotavljamo, katerim živalim pripadajo.
  • Učencem pokažemo tudi druge sledi, ki jih živali pustijo v naravi: iztrebki, ostanki hranjenja, rogovi ...
  • V kolikor pogoji omogočajo, se sprehodimo zunaj in poiščemo sledi živali v naravi.

Učni listi

Zlatorogovo kraljestvo

  • učilnica ali center TNP
  • celo leto
  • 1 - 2  šolski uri
  • 1. do 4. razred

 

Narava in človek sta v Triglavskem narodnem parku neločljivo povezana še iz časov, o katerih ne vemo veliko, le to, da so takrat po svetu hodili velikani, Ajdovske deklice in druga magična bitja. Prostora Triglavskega narodnega parka takrat ni ščitil zakon, ampak čarobni beli kozel z zlatimi rogovi - Zlatorog. Kraljestvo Zlatoroga je čudežno in skrivnostno, dostopno in nedostopno. To je dežela premnogih strmih gorskih sten in prepadov, ledeno mrzlih potočkov, slapov, brzic in čudovitih jezer. V njej oživijo ljudske pripovedke. Na izjemnem koščku sveta rastejo barvite cvetlice, v skalovju svoja bivališča iščejo redke živali. Vse to je Triglavski narodni park.  

 

Na delavnici Spoznaj Zlatorogovo kraljestvo otroci prisluhnejo legendi o Zlatorogu, pestrost življenja od dolin do vrhov pa spoznajo skozi igro. Sami sestavijo ogromno sestavljanko in se spotoma naučijo imen živali in rastlin ter njihovih značilnosti. Prisluhnejo tudi, kako se posamezne živali oglašajo.

Cilji

  • učenci spoznajo najrazličnejše živalske in rastlinske vrste
  • učenci spoznavajo različna življenjska okolja in vrste, ki v njih živijo
  • učenci spoznavajo raznovrstnost živega in medsebojno odvisnost
  • učenci znajo povezati videz živali z njenim načinom življenja
  • učenci ločujejo med osnovnimi skupinami živali - nevretenčarji, vretenčarji
  • učenci spoznajo pojem nesnovne kulturne dediščine (miti in legende)

Vsebine se navezujejo na spoznavanje okolja ter naravoslovje in tehnika.

Aktivnosti so prilagojene starosti otrok.

Potek aktivnosti

  • Učenci prisluhnejo čudoviti legendi o Zlatorogu, katere sporočilo je, da so zakladi še vedno skriti v naravi gorskega sveta, le opaziti jih moramo.
  • Učenci ob sestavljanju sestavljanke ugotovijo, koliko različnih živali živi v Triglavskem narodnem parku in spoznajo tudi rastline, ki tam rastejo. Deli sestavljanke prikazujejo naravna okolja in vrste, ki jih najdemo na območju narodnega parka - od nižin in voda do najvišjih vrhov. 
  • Pri predstavitvi si pomagamo s prikazovanjem kožuhov, rogov, iztrebkov ... prisluhnemo tudi oglašanju posameznih vrst.