Jezik narave

Jezik narave

Triglavski narodni park je eno najstarejših zavarovanih naravnih območij v Evropi. Pred več kot 100 leti je Albin Belar začel s pobudo o ustanovitvi naravovarstvenega parka nad Komarčo.

Alpske doline, gorski grebeni in vrhovi Julijskih Alp, visokogorska jezera, slapovi, soteske in korita, kulturna dediščina, ki jo predstavljajo arheološke najdbe, kulturni in zgodovinski spomeniki in objekti ter bogat živi svet rastlin in živali je dediščina, ki jo vsak obiskovalec Triglavskega narodnega parka ohranja za prihodnje generacije.

Cilji učnega načrta

Jezik narave

 

Učne enote, ki so objavljene na portalu Triglavska zakladnica, je mogoče povezati z različnimi učnimi načrti. 

 

1. razred:

SPO: 

  • učenci razvijajo spoštljiv odnos do naravnega, kulturnega in družbenega okolja

2. razred:

SPO:

  • učenci razvijajo spoštljiv odnos do naravnega, kulturnega in družbenega okolja

3. razred:

SPO:

  • učenci razvijajo spoštljiv odnos do naravnega, kulturnega in družbenega okolja

4. razred:

NIT:

  • učenci oblikujejo pozitiven odnos do narave in tehnike ter kritičen odnos do posegov v naravo, zavedajo se pomena trajnostnega razvoja

DRU:

  •  učenci spoznajo naravno in kulturno dediščino domačega kraja/ domače pokrajine in razumejo, zakaj moramo skrbeti zanjo
  • učenci razvijajo pozitiven odnos do naravne in kulturne dediščine

ŠPO:

  • učenci razumejo pomen varovanja naravne in kulturne dediščine

5. razred:

NIT:

  • učenci oblikujejo pozitiven odnos do narave in tehnike ter kritičen odnos do posegov v naravo, zavedajo se pomena trajnostnega razvoja

DRU:

  • učenci razvijajo pozitiven odnos do naravne in kulturne dediščine

ŠPO:

  • učenci razumejo pomen varovanja naravne in kulturne dediščine

6. razred:

ŠPO:

  • učenci razvijajo spoštljiv odnos do naravnega, kulturnega in družbenega okolja

NAR:

  • pri učencih se razvija stališča in odnose: zavedanje vrednosti in občutljivosti naravnega in antropogenega okolja, 

7. razred:

NAR:

  • učenci se zavedajo vrednosti in občutljivosti naravnega in antropogenega okolja in oblikujejo pozitiven in odgovoren odnos do narave ter spoštovanje do vseh oblik življenja

ŠPO:

  • učenci razumejo pomen varovanja naravne in kulturne dediščine

GEO:

  • učenci spoznavajo naravno in kulturno dediščino Slovenije ter pomen gibanja v naravi

8. razred:

NAR:

  • učenci se zavedajo vrednosti in občutljivosti naravnega in antropogenega okolja in oblikujejo pozitiven in odgovoren odnos do narave ter spoštovanje do vseh oblik življenja
  • učenci razumejo, da biotsko pestrost ohranjamo z neposrednim varovanjem vse narave in biosfere nasploh, s sonaravno rabo krajine in trajnostnim razvojem, še posebej na zavarovanih območjih

ŠPO:

  • teoretične vsebine: varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine

GEO:

  • učenci spoznavajo potrebo po ohranjanju naravne in kulturne dediščine
  • učenci poznajo pomen slovenske naravne in kulturne dediščine in čuti pokrajinsko pripadnost

9. razred:

BIO:

  • učenci se zavedajo pomena biodiverzitete, razvijajo sposobnost za njeno prepoznavanje na različnih organizacijskih ravneh živih sistemov in odgovoren odnos do njenega ohranjanja
  • učenci razvijajo ustrezen in odgovoren odnos do narave na podlagi znanja in razumevanja ter interes za njeno aktivno ohranjanje
  • učenci se ozaveščajo o nujnosti trajnostnega razvoja in razumevanja družbene in lastne odgovornosti za prihodnost ekosistemov in biosfere
  • učenci razumejo, da biotsko pestrost ohranjamo z neposrednim varovanjem vse narave in biosfere nasploh, s sonaravno rabo krajine in trajnostnim razvojem, izjemoma še posebej na zavarovanih območjih; spoznajo namen (slovenske in mednarodne) področne zakonodaje
  • učenci razumejo razloge za veliko biotsko pestrost v Sloveniji in da moramo za ohranjanje biotske pestrosti ohranjati tudi različne habitate

GEO:

  • učenci opišejo prizadevanja in ukrepe za ohranjanje naravne in kulturne dediščine
  • učenci poznajo pomen slovenske naravne in kulturne dediščine in čuti pokrajinsko pripadnost

ŠPO:

  • teoretične vsebine: varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine

 

 

"Analiza, evalvacija in uskladitev vsebin Triglavske zakladnice s programi in učnimi načrti za osnovne šole je bila izvedena z zunanjim sodelavcem, dr. Iztokom Tomažičem, avtorjem številnih gradiv za osnovnošolske naravoslovne predmete in predavateljem didaktike na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani."