Jezik narave
Učne enote, ki so objavljene na portalu Triglavska zakladnica, je mogoče povezati z različnimi učnimi načrti.
1. razred:
SPO:
- učenci razvijajo spoštljiv odnos do naravnega, kulturnega in družbenega okolja
2. razred:
SPO:
- učenci razvijajo spoštljiv odnos do naravnega, kulturnega in družbenega okolja
3. razred:
SPO:
- učenci razvijajo spoštljiv odnos do naravnega, kulturnega in družbenega okolja
4. razred:
NIT:
- učenci oblikujejo pozitiven odnos do narave in tehnike ter kritičen odnos do posegov v naravo, zavedajo se pomena trajnostnega razvoja
DRU:
- učenci spoznajo naravno in kulturno dediščino domačega kraja/ domače pokrajine in razumejo, zakaj moramo skrbeti zanjo
- učenci razvijajo pozitiven odnos do naravne in kulturne dediščine
ŠPO:
- učenci razumejo pomen varovanja naravne in kulturne dediščine
5. razred:
NIT:
- učenci oblikujejo pozitiven odnos do narave in tehnike ter kritičen odnos do posegov v naravo, zavedajo se pomena trajnostnega razvoja
DRU:
- učenci razvijajo pozitiven odnos do naravne in kulturne dediščine
ŠPO:
- učenci razumejo pomen varovanja naravne in kulturne dediščine
6. razred:
ŠPO:
- učenci razvijajo spoštljiv odnos do naravnega, kulturnega in družbenega okolja
NAR:
- pri učencih se razvija stališča in odnose: zavedanje vrednosti in občutljivosti naravnega in antropogenega okolja,
7. razred:
NAR:
- učenci se zavedajo vrednosti in občutljivosti naravnega in antropogenega okolja in oblikujejo pozitiven in odgovoren odnos do narave ter spoštovanje do vseh oblik življenja
ŠPO:
- učenci razumejo pomen varovanja naravne in kulturne dediščine
GEO:
- učenci spoznavajo naravno in kulturno dediščino Slovenije ter pomen gibanja v naravi
8. razred:
NAR:
- učenci se zavedajo vrednosti in občutljivosti naravnega in antropogenega okolja in oblikujejo pozitiven in odgovoren odnos do narave ter spoštovanje do vseh oblik življenja
- učenci razumejo, da biotsko pestrost ohranjamo z neposrednim varovanjem vse narave in biosfere nasploh, s sonaravno rabo krajine in trajnostnim razvojem, še posebej na zavarovanih območjih
ŠPO:
- teoretične vsebine: varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine
GEO:
- učenci spoznavajo potrebo po ohranjanju naravne in kulturne dediščine
- učenci poznajo pomen slovenske naravne in kulturne dediščine in čuti pokrajinsko pripadnost
9. razred:
BIO:
- učenci se zavedajo pomena biodiverzitete, razvijajo sposobnost za njeno prepoznavanje na različnih organizacijskih ravneh živih sistemov in odgovoren odnos do njenega ohranjanja
- učenci razvijajo ustrezen in odgovoren odnos do narave na podlagi znanja in razumevanja ter interes za njeno aktivno ohranjanje
- učenci se ozaveščajo o nujnosti trajnostnega razvoja in razumevanja družbene in lastne odgovornosti za prihodnost ekosistemov in biosfere
- učenci razumejo, da biotsko pestrost ohranjamo z neposrednim varovanjem vse narave in biosfere nasploh, s sonaravno rabo krajine in trajnostnim razvojem, izjemoma še posebej na zavarovanih območjih; spoznajo namen (slovenske in mednarodne) področne zakonodaje
- učenci razumejo razloge za veliko biotsko pestrost v Sloveniji in da moramo za ohranjanje biotske pestrosti ohranjati tudi različne habitate
GEO:
- učenci opišejo prizadevanja in ukrepe za ohranjanje naravne in kulturne dediščine
- učenci poznajo pomen slovenske naravne in kulturne dediščine in čuti pokrajinsko pripadnost
ŠPO:
- teoretične vsebine: varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine
"Analiza, evalvacija in uskladitev vsebin Triglavske zakladnice s programi in učnimi načrti za osnovne šole je bila izvedena z zunanjim sodelavcem, dr. Iztokom Tomažičem, avtorjem številnih gradiv za osnovnošolske naravoslovne predmete in predavateljem didaktike na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani."