Misija Bohinjsko jezero

Misija Bohinjsko jezero

Virtualni potep po slovenskih učnih poteh.

CŠOD Misija je virtualno raziskovanje in izobraževalno sprehajanje po Sloveniji. S pomočjo te nove aplikacije se lahko podate na številne učne poti, ki vas vodijo po skritih kotičkih slovenske narave. Na učnih poteh vas čakajo zanimivi izzivi in na koncu tudi nagrada.

MISIJA BOHINJSKO JEZERO 

Misija Bohinjsko jezero je namenjena vsem, ki jih zanimajo naravne in kulturne znamenitosti v okolici Bohinjskega jezera. Misija je zanimiva tako za osnovnošolsko mladino, srednješolce in tudi starejše obiskovalce. Ob prijetnem sprehodu ob jezeru občudujejo lepoto tega prostora in se seznanijo z zanimivostmi.

Učna pot se začne pri CŠOD OE Bohinj. Poteka po pešpoti okrog Bohinjskega jezera. Najprej pridemo do spodnje postaje gondolske žičnice na Vogel pod katero je vojaško pokopališče iz 1. svetovne vojne. Naslednja točka je na pomolu v avtokampu Zlatorog, pot nadaljujemo čez travnik do Savice, kjer spoznamo življenje v Savici. Pot nadaljujemo do Bohinjskega jezera, kjer spoznamo ledeniško delovanje v Bohinju. Na melišču pod Pršivcem se seznanimo z rastlinstvom na meliščih. Pot nas vodi po severni obali Bohinjskega jezera, mimo opuščene ribogojnice do Fužinarskega zaliva. Pri cerkvi svetega Janeza prečkamo most in nadaljujemo pot mimo plezališča pod Skalco do CŠOD OE Bohinj.

O APLIKACIJI


Na voljo je več kot 200 javno objavljenih misij, ki so jih izdelali učitelji CŠOD in slovenskih šol. Aplikacija je javno dostopna in si jo lahko naložite na svojo mobilno napravo. Preko Trgovine Play (sistem Android) ali App Store ( sistem iOS ).

V času epidemije je v mobilni aplikaciji za učenje na prostem CŠOD Misija vse učne poti Misije mogoče raziskovati tudi na daljavo, vključno z reševanjem izzivov, za kar smo začasno dodali posebne namige.

Aplikacija CŠOD misija je vaš mobilni vodič za doživljajsko učenje na prostem. Podajte se na številne učne poti, ki vas vodijo po skritih kotičkih slovenske narave. Na vsaki misiji vas čakajo številni zanimivi izzivi, z reševanjem katerih lahko osvojite posebno značko misije! Misije pripravljajo slovenski učitelji in strokovnjaki za učenje na prostem pod okriljem Centra šolskih in obšolskih dejavnosti. Aplikacijo CŠOD Misija poganja platforma Quest, ki jo je razvilo slovensko podjetje DigiEd.

CŠOD OE Bohinj se zahvaljujemo za deljenje njihove poučne vsebine.

Cilji učnega načrta

Misija Bohinjsko jezero

Učne enote, ki so objavljene na portalu Triglavska zakladnica, je mogoče povezati z različnimi učnimi načrti. 

 

1. razred:

ŠPO: ob vsaj enem zahtevnejšem pohodu učenci spoznajo:

  • osnovno pohodniško znanje (obutev, oblačilo, nahrbtnik, pitje tekočine, termoregulacija), spoznavajo geografske, zgodovinske in naravoslovne značilnosti območja, po katerem poteka pohod, pridobijo znanje o varovanju narave (spoznavanje narave, skrb za čistočo okolja, ravnanje v naravi) spoznajo pravila varne hoje

2. razred:

ŠPO: ob vsaj enem zahtevnejšem pohodu učenci spoznajo:

  • osnovno pohodniško znanje (obutev, oblačilo, nahrbtnik, pitje tekočine, termoregulacija), spoznavajo geografske, zgodovinske in naravoslovne značilnosti območja, po katerem poteka pohod, pridobijo znanje o varovanju narave (spoznavanje narave, skrb za čistočo okolja, ravnanje v naravi) spoznajo pravila varne hoje

3. razred:

ŠPO: ob vsaj enem zahtevnejšem pohodu učenci spoznajo:

  • osnovno pohodniško znanje (obutev, oblačilo, nahrbtnik, pitje tekočine, termoregulacija), spoznavajo geografske, zgodovinske in naravoslovne značilnosti območja, po katerem poteka pohod, pridobijo znanje o varovanju narave (spoznavanje narave, skrb za čistočo okolja, ravnanje v naravi) spoznajo pravila varne hoje

4. razred:

ŠPO: ob pohodu na višjo razgledno vzpetino učenci spoznavajo:

  • določanje strani neba s soncem in uro, spoznavanje okolice ob zemljevidu, tempo hoje, nadomeščanje izgubljene tekočine in termoregulacijo, vpliv hoje na organizem, varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine, varnost v gorah, nudenje prve pomoči pri praskah, ranah, žuljih, udarninah (oteklinah) in pikih žuželk, zaščita pred insekti

DRU: Vsebinski sklop Ljudje v prostoru:

  • učenci spoznavajo osnovne geografske značilnosti naravnih enot Slovenije
  • učenci raziskujejo in spoznavajo geografske pojave in procese na različne načine (pisni, grafični viri, film, neposredno opazovanje, anketiranje, kartiranje)
  • učenci spoznajo naravne značilnosti domače pokrajine (relief, vode, prst, podnebje, kamnine, tla, rudnine)

5. razred:

ŠPO: ob pohodu na višjo razgledno vzpetino učenci spoznavajo:

  • določanje strani neba s soncem in uro, spoznavanje okolice ob zemljevidu, tempo hoje, nadomeščanje izgubljene tekočine in termoregulacijo, vpliv hoje na organizem, varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine, varnost v gorah, nudenje prve pomoči pri praskah, ranah, žuljih, udarninah (oteklinah) in pikih žuželk, zaščita pred insekti

DRU:

  • učenci spoznajo naravno in kulturno dediščino domačega kraja/ domače pokrajine in razumejo, zakaj moramo skrbeti zanjo
  • učenci razvijajo pozitiven odnos do naravne in kulturne dediščine
  • Vsebinski sklop Ljudje v prostoru:
  • učenci spoznavajo osnovne geografske značilnosti naravnih enot Slovenije
  • učenci raziskujejo in spoznavajo geografske pojave in procese na različne načine (pisni, grafični viri, film, neposredno opazovanje, anketiranje, kartiranje)
  • učenci spoznajo naravne značilnosti domače pokrajine (relief, vode, prst, podnebje, kamnine, tla, rudnine)

6. razred:

GEO:

  • učenci spoznavajo naravno in kulturno dediščino Slovenije ter pomen gibanja v naravi
  • učenci razvijajo pozitivna čustva do domovine, občutek pripadnosti svojemu narodu in državi ter ljubezen do njene naravne in kulturne dediščine

ŠPO: ob pohodu na višjo razgledno vzpetino učenci spoznavajo:

  • določanje strani neba s soncem in uro, spoznavanje okolice ob zemljevidu, tempo hoje, nadomeščanje izgubljene tekočine in termoregulacijo, vpliv hoje na organizem, varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine, varnost v gorah, nudenje prve pomoči pri praskah, ranah, žuljih, udarninah (oteklinah) in pikih žuželk, zaščita pred insekti

7. razred:

ŠPO: ob izvedbi vsaj enega zahtevnejšega pohoda učenci spoznavajo:

  • gibanje v naravi po opisu in ob zemljevidu, tempo hoje, nadomeščanje izgubljene tekočine in termoregulacijo, vpliv hoje na organizem, varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine, varnost v gorah, nudenje prve pomoči pri praskah, ranah, žuljih, udarninah (oteklinah) in pikih žuželk, zaščita pred insekti, ukrepanje ob nezgodi, orientacija ob zemljevidu

8. razred:

GEO:

  • učenci poznajo pomen slovenske naravne in kulturne dediščine in čutijo pokrajinsko pripadnost

ŠPO: ob izvedbi vsaj enega zahtevnejšega pohoda učenci spoznavajo:

  • gibanje v naravi po opisu in ob zemljevidu, tempo hoje, nadomeščanje izgubljene tekočine in termoregulacijo, vpliv hoje na organizem, varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine, varnost v gorah, nudenje prve pomoči pri praskah, ranah, žuljih, udarninah (oteklinah) in pikih žuželk, zaščita pred insekti, ukrepanje ob nezgodi, orientacija ob zemljevidu

9. razred:

GEO:

  • učenci spoznavajo geografske značilnosti Slovenije
  • učenci poznajo pomen slovenske naravne in kulturne dediščine in čutijo pokrajinsko pripadnost

ŠPO: ob izvedbi vsaj enega zahtevnejšega pohoda učenci spoznavajo:

  • gibanje v naravi po opisu in ob zemljevidu, tempo hoje, nadomeščanje izgubljene tekočine in termoregulacijo, vpliv hoje na organizem, varovanje narave, skrb za ohranitev naravne in kulturne dediščine, varnost v gorah, nudenje prve pomoči pri praskah, ranah, žuljih, udarninah (oteklinah) in pikih žuželk, zaščita pred insekti, ukrepanje ob nezgodi, orientacija ob zemljevidu

 

"Analiza, evalvacija in uskladitev vsebin Triglavske zakladnice s programi in učnimi načrti za osnovne šole je bila izvedena z zunanjim sodelavcem, dr. Iztokom Tomažičem, avtorjem številnih gradiv za osnovnošolske naravoslovne predmete in predavateljem didaktike na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani."

Vsebino je omogočil

Biosferna območja so območja ekosistemov z bogato biotsko raznovrstnostjo. Namenjena so ohranjanju ekosistemov in njihove biotske raznovrstnosti ter spodbujanju trajnostnega razvoja ob vključevanju in sodelovanju lokalnega prebivalstva.

V Sloveniji so bila do leta 2018 opredeljena štiri biosferna območja:

  • Biosferno območje Julijske Alpe        
  • Biosferno območje Kras         
  • Biosferno območje Kozjansko in Obsotelje     
  • Biosferno območje Mura 

V okviru projekta Sodelovanje med Las-i: Približjamo Unescova biosferna območja prebivalcem smo pripravili zanimive vsebine, ki bogatijo našo Triglavsko zakladnico.

»Za vsebino je odgovoren Javni zavod Triglavski narodni park. Organ upravljanja, določen za izvajanje Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2014–2020, je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.«

Besedilo

Marija Zupanc, učiteljica v CŠOD Bohinj