Sušimo lahko tudi zelišča, gobe in še marsikaj drugega. Seno in otavo se suši v poletnih mesecih. Travo je treba kar najhitreje posušiti in spraviti na senik. Najboljša pomočnika pri tem sta sonce in veter. A kaj hitro lahko pridivja poletna nevihta in zmoči že skoraj povsem suho seno, ki so ga pridne roke obračale in sušile. Kaj storiti? Tu pride na vrsto človekova iznajdljivost. Najbolj preprost način zaščite sena pred dežjem je, da se ga spravi v kupe. A to je rešitev le za kratek čas.
Na njih je mogoče sušiti in odložiti seno in druge pridelke, kot so različna žita, lan, konoplja, stročnice …
Kozolci so postavljeni na poljih ali v senožetih, nemalokrat stoji več kozolcev v gruči.
Najbolj znana je gruča kozolcev toplarjev, ki jim v Bohinju rečejo stogi, stoji pred vasjo Studor blizu Bohinjskega jezera. Uvrščeni so na seznam slovenske kulturne dediščine.
V vsaki slovenski pokrajini so kozolci malce drugačni. Razlikujejo se po obliki, velikosti in namembnosti. Velika pestrost arhitekture je značilna prav za prostor Julijskih Alp, kjer se stika več različnih kulturnih vplivov.
V Zgornjesavski dolini prevladujejo enojni stegnjeni kozolci, za Bohinj so značilni toplarji, postavljeni v gručah (Studor) ali posamično na robovih vasi in na senožetnih planinah. Na Tolminskem so pogosti masivni dvojni kozolci z zidanimi slopi, na Bovškem za sušenje namesto stalnih naprav uporabljajo ostrgače – tanjša smrekova debla s prisekanimi vejami, na katere zlagajo krmo.
Zunanja podoba kozolca je odvisna od tega, v kateri slovenski pokrajini je kozolec postavljen ter od želja in finančnih zmožnosti lastnika. Kozolci so lahko okrašeni in izrezljani z različnimi motivi od rastlin, živali, verskih simbolov do likov iz kart, kot so pik, kara, srce in križ.
Ni več veliko mojstrov, ki bi znali postaviti kozolec “po starem”. Tudi njihov namen se je s časom spremenil. Zaradi sodobnega kmetovanja se seno v kozolcih suši le še redko.
Kozolec, poln dišečega sena, je bil včasih lahko tudi prijetno prenočišče za potepuhe. Rekli so, da spijo v gradu brez oken in vrat.
Učne enote, ki so objavljene na portalu Triglavska zakladnica, je mogoče povezati z različnimi učnimi načrti.
5. razred:
DRU:
6. razred:
GEO:
GOS:
7. razred:
GEO:
učenci poznajo pomen slovenske naravne in kulturne dediščine in čuti pokrajinsko pripadnost
8. razred
GEO:
učenci poznajo pomen slovenske naravne in kulturne dediščine in čuti pokrajinsko pripadnost
9. razred
GEO:
učenci poznajo pomen slovenske naravne in kulturne dediščine in čuti pokrajinsko pripadnost
"Analiza, evalvacija in uskladitev vsebin Triglavske zakladnice s programi in učnimi načrti za osnovne šole je bila izvedena z zunanjim sodelavcem, dr. Iztokom Tomažičem, avtorjem številnih gradiv za osnovnošolske naravoslovne predmete in predavateljem didaktike na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani."
Biosferna območja so območja ekosistemov z bogato biotsko raznovrstnostjo. Namenjena so ohranjanju ekosistemov in njihove biotske raznovrstnosti ter spodbujanju trajnostnega razvoja ob vključevanju in sodelovanju lokalnega prebivalstva.
V Sloveniji so bila do leta 2018 opredeljena štiri biosferna območja:
V okviru projekta Sodelovanje med Las-i: Približjamo Unescova biosferna območja prebivalcem smo pripravili zanimive vsebine, ki bogatijo našo Triglavsko zakladnico.
»Za vsebino je odgovoren Javni zavod Triglavski narodni park. Organ upravljanja, določen za izvajanje Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2014–2020, je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.«